SELAMAT DATANG WELCOME

"Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung yang budiman, semua kenyataan yang terdapat di dalam laman ini tidak berniat mengganggu sesiapa.. ilmu adalah untuk dikongsi bersama"

be the first

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SELAMAT DATANG @ WELCOME

Saturday, February 21, 2009

HARI PERTUNANGAN BUKAN

Hari pertunangan bukan
Maksud bukan aku yang tunang
Aku hanya menjalankan tanggungjawabku
Sebagai insan bukan bergelar tunangan

Hari pertunangan bukan
Aku memang terasa adanya
Perasaan sayu begitu
Kenapa bukan di majlis aku

Hari pertunangan bukan
Aku menulis laporan
Sambil mencatat sesuatu
Untuk tatapan anak-anakku

Hari pertunangan bukan
Belum tiba giliranku
Entah tibanya belum tentu
Aku berserah padamu

Hari pertunangan bukan
Sayu dihatiku
Kawan ramai laluinya begitu
Gelaran Bapa terpahatpun sudah

Hari pertunangan bukan
Aku mencari beribu
Namun hatiku penuh lagu
keroncong dendangan rindu

Hari pertunangan bukan
Aku semakin sayu
Di mana tunanganku
Sampai ke langit ataupun membisu

Hari pertunangan bukan
Aku mengagah diriku
menempuh jalan berliku
Memancah duri semalu


6 comments:

psikik_gurl said...

sedihnya..jgn berputus asa..teruskan pencarian..bkn abg sorang yg sdg mencari tp ramai lagi di luar sana yg masih tercari2..termasuklah org yg memberi comment ini..heheheh...bezanya org yg di cari bkn tunang tp bakal suami..tak perlu bertunang kalau dah jumpa kawin je terus..hehehehhe...

psikik_gurl said...

nor nak tambah sikit lagi comment..nor paham sangat mcm mana abg rasa sbb nor dah mengalaminya..bila tgk majlis bertunang/kawin mmg sedih sangat..terlintas di fikiran nor bila lg nor nak kawin apa lagi nor ni perempuan..sememangnya ingin sangat nak kawin..mungkin allah lebih mengetahui kot..mungkin nor blm sedia nak menghadapi berbagai2 ujian dlm perkahwinan kot..wallahualam..

Firdaus said...

HEheheheh....abg wan..siapa plak bertunang tue....???

Erwan Thalib said...

bukan kita tunang la..hehe..
..haritu..
Christine bekas staf MFD bertunang ngn org melayu kat Dewan Taman Tun Dr Ismail..

psikik_gurl said...

dlm gambar ni nampak mcm abg guna bahasa isyarat untuk berkomunikasi dgn diaorg..abg tgh berkomunikasi dlm bahasa isyarat ye masa ni?

Onyang Yang Penyayang said...

Adakah peristiwa ini berlaku kerana agama atau hawa nafsu? ahaks. semoga nakhoda kapal tak salah kemudi.

Info