SELAMAT DATANG WELCOME

"Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung yang budiman, semua kenyataan yang terdapat di dalam laman ini tidak berniat mengganggu sesiapa.. ilmu adalah untuk dikongsi bersama"

be the first

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SELAMAT DATANG @ WELCOME

Wednesday, January 21, 2009

PEPATUNG "LAKITKARP"

  • Pepatung Lakitkarp merupakan seekor pepatung yang tidak berekor seperti pepatung biasa. Pepatung ini hanya muncul sekitar abad ini disebabkan fenomena alam yang melanda bumi pada Januari 2009. Jangka hayat pepatung ini lebih kurang 3 hingga 4 bulan.
  • Bentuk pepatung ini ada pelbagai. Ada yang comel, ada yang gemuk, ada kerinting gemuk ada kurus, ada berhidung besar, ada malas dan ada rajin.
  • Pepatung ini sebelum ini telah dikesan banyak mendiami kawasan di sebelah lombong HLK. Lombong ini banyak membekalkan makanan kepada pepatung ini. Buat masa ini pepatung ini telah dikesan berhijrah ke sekitar kawasan di Malaysia. Diantara kawasan yang menjadi tempat laluan pepatung ini adalah kawasan beriklim katusyaratiwaku.
  • Kawasan-kawasannya adalah seperti berikut;
  1. Apakmen Puntong - 8
  2. MKJ Malaysia - 2
  3. MKJ Ipoh - 1
  4. MKJ Jb - 1
  5. MKJ Kota Baru - 1
  6. MKJ BP - 1
  7. MKJ Bachok - 1
  8. MKJ KL - 2
  9. BESIPA - 1
  10. LOPI Jb - 6
  11. LOPI Ipoh - 3
  12. LOPI Shah Alam - 3
  13. KIPI- 4
  14. ADP - 3
  15. KEPOH - 3
  16. MPON - 3
  17. JDSO- 3
  18. HSUM - 1
  • Buat masa ini kebanyakkan pepatung ini sukar hendak dijejaki kerana masalah yang melanda bahagian pengurusan pepatung yang baru cuba belajar untuk berdikari tanpa manual yang lengkap.
  • Pepatung ini juga didapati hanya akan hinggap di tempat tersebut untuk 3-4 bulan sahaja. Ini berbeza dengan pepatung yang normal yang hinggap di sesuatu tempat dalam masa beberapa saat sahaja.
  • Tanda- tanda bertanda soal memenuhi ruang kepala, siapa bertanda soal, akukake, diake, demoke, mu..ke..ke, LAKITKARP itu bukan satu perkataan tetap tapi kena diterbalikan seperti dirimu yang diterbalik, balik, balik, balik lagi macam gasing yang pusing, pusing, pusing, pusing lagi macam kepalaku yang tak berapa nak centre nie. Apabila kepala ku tak centre ngarutan alam akan berlaku seperti ini. Di mana segala jenis mamalia tidak akan mampu memahaminya jika tidak mengadakan kajian yang mendalam seperti si muda yang mengajar research yang macam hampeh gila tahap cipanke itu. LAKITKARP itu tidak seperti lainnya yang pernah ku hadapi se 29 umurke itunya. seperti ketahuan itu ku nyatakan di sinus apekan dalamnya utakko maklumat tentang membertu.

Info